Ramzová leží v pohorí Jeseníky, medzi obcami Ostružná a Lipová-lázně, 93 km severne od Olomouca. Lyžovanie v areáli Ramzovámá dlhoročnú tradíciu. Modernizované stredisko ponúka zjazdovky pre všetky úrovne lyžiarov.
Hlavná zjazdovka v stredisku má dĺžku 3500 m a prekonáva prevýšenie 558 m. Vedie z hory Šerák (1325 m.n.m.) cez Mračnú (1253 m.n.m.) a Čerňavu (1051 m.n.m.) do Ramzovej (767 m.n.m.). Prvý 800 metrov dlhý úsek zjazdovky, Šerák – Mračná, má len mierny sklon a je označený modrou farbou. Ostatné úseky sú strmšie a sú označené červenou farbou. Pokročilých lyžiarov a snowboardistov zaujme jedna z variánt zjazdovky označená čiernou farbou.
Na úseku Ramzová – Čerňava zabezpečuje prepravu lyžiarov a snowboardistov expresná 4-sedačka, na úseku Čerňava – Mračná – Šerák je to 2-sedačka. V areáli sú aj tri vleky. Celková prepravná kapacita dopravných zariadení je 5300 osôb za hodinu.
Vo vzdialenosti 50 metrov od nástupnej stanice expresnej 4-sedačky je požičovňa, skiservis a reštaurácia s výberom hotových jedál. Je tu tiež dostupná free WiFi. Ubytovacie kapacity nájdu návštevníci tak na samom vrchole, v Chate Jiřího na Šeráku, ako aj v údolnej časti areálu, na Ramzovej v penzióne Max a v Chate pri lanovke.
Pri parkovisku v Ramzovej sa nachádza aj krátka 2-sedačka s modrou zjazdovkou dlhou 560 m a prekonávajúcou výškový rozdiel 90 m. Nepomýľte si ju so strediskom Ramzová (spoločnosť Bonera), pretože je súčasťou iného strediska – Ramzová R3. Areál R3 prevádzkuje odlišná spoločnosť a platí tu samostatný skipas. Napriek tomu, že obe zjazdovky ležia tesne vedľa seba, v zime ich väčšinou oddeľuje umelo nahrnutý val zo snehu.
Jiřího chata
Obľúbená horská chata Jiřího leží na hrebeni v nadmorskej výške 1330 metrov. Od hornej stanice sedačkovej lanovky je vzdialená 400 metrov. Kamenná chata dnes ponúka reštauráciu pre 120 osôb, ubytovaciu časť so 65 lôžkami a pripojenie na internet wifi. Väčšina lôžok je v dvojposteľových izbách s vlastným sociálnym zariadením.
História chaty Jiřího siaha až do roku 1888. Pôvodná chata roku 1896 vyhorela, neskôr ju roku 1926 prebudovali do súčasnej podoby.